7 Dagen versgarantie

Vers van de kweker

Bezorgd binnen 24 uur

Internationale verzendingen

FAQ

Hoe kunnen we je helpen?

Bij Floriënt Express kun je gemakkelijk en snel bloemen bestellen. Heb je een vraag? Op deze pagina geven wij antwoord op de meest gestelde vragen. Mocht je geen antwoord op je vraag gevonden hebben, dan staan wij je graag telefonisch te woord. Je kunt ons op werkdagen tijdens de kantooruren (09:00 - 17:00 uur) bereiken op het nummer 085-0402900.

Bestelling en bezorging Betaling  Verzorging
Hoe plaats ik een bestelling? Veilig betalen Uit de verpakking
Hoe wordt mijn bestellinbezorgd? Betaalmethodes Op de vaas zetten
Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd? Kortingscode                             Versgarantie
Hoeveel bezorgkosten betaal ik? Retourbeleid   
Waar moet ik op letten bij rouwbestellingen?    
Kan ik wereldwijd bloemen laten bezorgen?    

 


Bestelling en bezorging

Hoe plaats ik een bestelling?

Bloemen bestellen bij Floriënt Express is eenvoudig en kan in slechts enkele stappen:

  • Kies op de website het boeket/product uit dat je wilt laten bezorgen en klik het boeket aan
  • Je komt op een pagina met afbeeldingen en meer productinformatie, je kunt hier een persoonlijk bericht invullen
  • Klik op de knop bestellen, je kunt eventueel nog een accessoire toevoegen of je drukt op de knop afrekenen om verder te gaan
  • Vul alle gevraagde gegevens in en als laatste druk je op de knop plaats uw bestelling

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

De boeketten worden op één plek handgebonden gemaakt en verstuurd. De bezorgdienst die hiervoor gebruikt wordt is Packs Special Care. De koerier probeert je bestelling altijd op de door jou gekozen afleverdatum te bezorgen. In 99% van alle zendingen wordt deze datum aangehouden. Omdat de koerier via een vaste route rijdt is het niet mogelijk een voorkeurstijdstip voor levering op te geven. Indien het belangrijk is dat je bestelling op een bepaald tijdstip wordt bezorgd verzoeken wij je de klantenservice te contacteren. Je ontvangt een Track & Trace waarin je de meest actuele status van je bestelling kunt zien. Mocht het zo zijn dat de ontvanger niet thuis is, dan zal de bezorger proberen om je bestelling bij de buren aan te bieden. Wanneer de buren de bestelling in ontvangst nemen laat de bezorger een kaartje achter met daarop de afleverlocatie. Mocht het zo zijn dat de buren ook niet thuis zijn dan krijgt de ontvanger een kaartje in de brievenbus met daarop informatie over het alsnog ontvangen van de bestelling.  

In sommige gevallen is het niet mogelijk om je bestelling vanaf onze locatie te verwerken en bezorgen. In onderstaande gevallen word je bestelling door een andere vervoerder bezorgd:

  • Levering op maandag: op maandag worden alle boeketten door lokale bloemisten in de regio van de ontvanger bezorgd. Helaas is het momenteel nog niet mogelijk om Track & Trace informatie te voorzien voor bestellingen op maandagen
  • Levering met tijdsopgave: Indien je met de klantenservice een specifiek bezorgtijdstip hebt afgesproken, word je bestelling eveneens door een lokale collega in de regio van de ontvanger bezorgd
  • Levering rouwarrangementen en bloemstukken: Omwille van de grootte van deze producten is het niet mogelijk deze per koeriersdienst te versturen. Een lokale bloemist is het beste in het bezorgen van rouwarrangementen en bloemstukken
  • Fruitmanden: Fruitmanden worden door onze fruitleverancier verstuurd. 

Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?

De bestellingen in Nederland en België worden afgeleverd door Packs Special Care. De koerier bezorgt doorgaans van dinsdag tot en met zaterdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Bij momenten van grote drukte (bijvoorbeeld Moederdag, Valentijnsdag etc.) kan er ook buiten deze tijdstippen worden bezorgd. Het is voor medewerkers van de klantenservice niet altijd mogelijk om te zien hoe laat je bestelling afgeleverd wordt. In de Track & Trace link kun je de precieze status uw bestelling raadplegen.

Bestellingen naar Duitsland worden uitgevoerd door DHL. Na het afronden van de bestelling ontvang je van DHL een Track & Trace link met daarin de te verwachten aflevertijd.

Hoeveel bezorgkosten betaal ik?

Voor alle standaardzendingen naar Nederland en Duitsland betaal je €5,95 bezorgkosten. Wil je meerdere boeketten op hetzelfde adres laten bezorgen, dan blijft het tarief €5,95 per pakket. Bij bezorging van meerdere boeketten naar verschillende adressen worden er €5,95 bezorgkosten per adres in rekening gebracht. Wanneer de bloemen op dezelfde dag of een maandag bezorgd dienen te worden (via lokale partner), rekenen wij een toeslag van €1,- bovenop het normale bezorgtarief aan.

De verzendkosten voor levering in België bedragen €5,95. Op zaterdag kan er helaas niet in Wallonië worden bezorgd.

Voor elke zending buiten bovenvermelde landen worden €19,95 bezorgkosten in rekening gebracht. 

* Dit geldt niet voor de bezorging van kerstartikelen (kerstboeketten, kerstbomen, kerstkransen etc.) . Kerstartikelen worden op onze eigen productieafdeling gemaakt en per nationale koerier verzonden. Elk artikel wordt in een aparte doos met verzendlabel verzonden. Hierdoor dien je per artikel verzendkosten te betalen.

Waar moet ik op letten bij rouwbestellingen?

Het verwerken van rouwbestellingen verloopt anders dan andere bestellingen. Een gediplomeerde partnerbloemist van Floriënt Express zal uw bestelling bezorgen. Om een zo goed mogelijke bezorging te garanderen verzoeken wij je ons zoveel mogelijk informatie te verstrekken. In stap 1 van het bestelformulier kies je uitvaartcentrum/crematorium. Bij "voornaam" en "achternaam" vul je de naam van de overledene in.

Indien je vragen hebt over het te kiezen rouwarrangement staan onze medewerkers van de klantenservice je graag te woord.

Kan ik wereldwijd bloemen laten bezorgen?

Bestellingen naar Nederland, België en Duitsland worden vanaf onze eigen productieafdeling verstuurd. In alle overige landen voert een lokale bloemist je bestelling uit. Fruitmanden, chocolade en dranken kunnen niet wereldwijd bezorgd worden. De boeket-en bezorgkosten zijn afhankelijk van het gekozen bezorgland. 

Boeketten geschikt voor wereldwijde bezorging vind je op de pagina "International". De samenstelling van de boeketten kan afwijken van de getoonde foto.


Betaling

Veilig betalen

Bij Floriënt Express kun je op meerdere manieren veilig betalen. In samenwerking met de payment provider Adyen bieden wij je meerdere veilige betaalmogelijkheden. Op het moment dat je een bestelling plaatst en alle gegevens hebt ingevuld kun je kiezen uit meerdere opties:

  • iDeal
  • Creditcard
  • Op (maand)factuur voor bedrijven (neem voor een zakelijk account contact op met onze klantenservice  T: 085-0402900)
  • PayPal
  • Capayable (Particulier op rekening)
  • GiftForYou
  • VVV Giftcard
  • D.m.v. spaarpunten

Deze online-betalingen worden op een veilige manier verwerkt in samenwerking met Adyen.

Betaalmethodes

De mogelijkheden die wij op het moment aanbieden om te betalen zijn onder andere iDeal, Creditcard (American Express, Visa, Mastercard),PayPal, Zakelijke factuur en via Capayable (Particulier op rekening).
Om te kunnen betalen op basis van een zakelijke factuur kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Kortingscode

Een kortingscode kan verzilverd worden in de winkelwagen.

Retourbeleid

Omwille van de beperkte houdbaarheid van bloemen en fruitmanden is het niet mogelijk deze producten retour te sturen. Het herroepingsrecht is op deze producten niet van toepassing. Zie tevens artikel 10 van onze algemene voorwaarden. Producten anders dan bovenvermeld mogen wel retour gezonden worden mits de aanvraag voor retourzending 14 kalenderdagen na ontvangst van de bestelling bij ons werd ingediend. Je kunt deze producten zonder opgave van reden retour aan ons sturen. De kosten van het retour sturen zijn voor rekening van de besteller

 


Verzorging

Bloemen verzorgen

Heb je bloemen van ons ontvangen en is het niet duidelijk hoe je deze het beste kunt verzorgen, hieronder geven wij enkele tips.

Voordat je de bloemen op de vaas kunt zetten

Je hebt een boeket van ons ontvangen in de verzenddoos, wat zijn de volgende stappen.

  1. Verwijder voorzichtig het verpakkingsmateriaal
  2. Verwijder de latex cover van de transportvaas of verwijder het arrive alive zakje wat om de stelen zit
  3. Verwijder aan de onderkant van de stelen (ongeveer 20 cm.) de bladeren zodat deze niet in het water terecht komen
  4. Snijd ongeveer 3 cm. van de stelen af, gebruik hiervoor altijd een schoon, scherp mes of snoeischaar en doe dit altijd in een hoek van 45 graden
  5. Knip het bindtouw door waarmee het boeket gebonden is

Bloemen op de vaas zetten

Gebruik altijd een schone vaas. Een glazen vaas is het beste omdat hierin zich moeilijk bacteriën kunnen ontwikkelen en het is makkelijk om te zien hoeveel water er nog in de vaas zit. Vul de vaas altijd voor 75% met schoon leidingwater. Gebruik de bijgesloten bloemenvoeding en los dit op in het water  Laat het water nooit tot minder dan 40% van de vaas zakken. Let op, onze bloemen zijn zo vers dat deze na 1 dag opnieuw water nodig hebben. Vers en voldoende water verlengt de levensduur van de bloemen. Wanneer je het water in de vaas bijvult hoef je niet opnieuw snijbloemenvoedsel toe te voegen.

Versgarantie

Onze boeketten worden dagvers gearrangeerd en verpakt zo garanderen wij dat jouw boeket altijd supervers bij de ontvanger aankomt.

Floriënt Express garandeert je dat de geleverde bloemen minimaal 7 dagen vers blijven. Dit geldt voor alle bloemen uit ons assortiment. Floriënt Express vindt kwaliteit een belangrijk onderdeel van het leveren en doet er dan ook alles aan om een gewenst boeket te leveren.
Mocht je echter niet tevreden zijn over het geleverde product dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.